Timpul este o resursă importantă. Poate cea mai importantă. Și atunci de ce să ți-l oferi, fie și preț de 5 minute, pentru a scrie (sau căuta) recenzii despre afaceri? Sigur, când încerci să decizi pentru ce produse/ servicii să optezi, devine mai clară utilitatea unor recenzii oneste și detaliate.
Pe măsură ce piața devine tot mai complexă,
simțim nevoia să redobândim puțin control asupra informațiilor care circulă despre afaceri și produse. Să confirmăm, să informăm. Să sprijinim, să atenționăm. Să criticăm, să mulțumim. Există o
nevoie de onestitate și claritate.
Registrul Constructorilor a apărut tocmai din nevoia de a pune bazele unor
relații transparente între clienți și afaceri.
Importanța unor recenzii autentice, oneste, clare
Importanța recenziilor, atât ca modalitate de reglare a pieței, la care poți contribui chiar tu, cât și ca unealtă în procesul de achiziție, este tot mai pregnantă în zilele noastre. Îți prezentăm 5 argumente care sperăm să te convingă să verifici și
să scrii recenzii despre produse și servicii.
1. “Sharing is caring”: ne ajutăm unii pe ceilalți
Dacă ai avut o experiență pozitivă cu un produs și vorbești despre acest lucru, îi ajuți pe ceilalți să se bucure de ceva similar. Dacă ai avut o experiență negativă, îi ajuți să ia decizii mai bune. Când îți faci timp să citești despre experiențele altora, îți faci de fapt o favoare: vei lua decizii mai rapid, mai ușor, în cunoștință de cauză.
Recomandare: Când scrii o recenzie, menționează la ce anume ți-a folosit cel mai mult produsul/ serviciile. Include un beneficiu la care nu te-ai așteptat, dar care te-a surprins plăcut. Pentru experiențe negative: menționează cel mai mare impediment / un aspect care te-a dezamăgit și oferă argumente.
2. Îți faci vocea auzită și te conectezi la comunitate
Recenziile te ajută să îți faci vocea auzită sau să dai glas unei opinii la nivel de comunitate. Totodată, verificând ce cred alți oameni, te conectezi la comunitatea din care faci parte.
Recomandare: Folosește filtrul geografic pentru a descoperi firme și recenzii locale.
3. Evitarea unor țepe sau înșelăciuni
Tuturor ne e teamă să nu fim înșelați, să nu ne irosim nici resursele financiare, nici timpul. Dacă ai o experiență negativă cu o firmă, vorbește despre ea. Dacă vrei să colaborezi cu o firmă, citește cu atenție recenziile acesteia. Mai mult, ia legătura cu foștii clienți (platforma noastră îți permite acest lucru!).
Studiu de caz: Despre firma
Rusu Adrian Rustic II s-au scris recenzii de avertizare pe Registrul Constructorilor încă de la mijlocul anului 2021. Un an mai târziu, în mai 2022, după ce alți zeci de oameni au fost din păcate înșelați, Inspectorul Pro a reușit să dea de urma constructorului și a apărut
această știre. O simplă verificare a recenziilor te poate salva de multe bătăi de cap și de pierderi financiare!
Recomandare: Încearcă să scrii cât mai clar și obiectiv despre experiența avută și să-ți amintești că scopul este să-i ajuți pe alții să nu treacă prin ce ai trecut tu.
4. Recenziile ajută firmele să se îmbunătățească
Majoritatea companiilor încearcă totuși să ofere produse și servicii de calitate. Pe termen lung, este în interesul lor să o facă. Recenziile care expun atât critici constructive, cât și apreciere, vin în întâmpinarea afacerilor care vor cu adevărat să se dezvolte. Beneficiarul vei fi, în cele din urmă, tot tu.
Recomandare: Ești 100% mulțumit? Încurajează afacerea să continue pe drumul respectiv sau chiar să treacă la următorul nivel. Ești nemulțumit? Explică-ți politicos perspectiva, cu scopul de a ajuta afacerea să își îmbunătățească pe viitor serviciile (oferă exemple, sfaturi concrete).
5. Investești timp, salvezi timp
Acele două, trei, cinci minute pe care le investești pentru a scrie o recenzie contribuie la dezvoltarea unei piețe mai transparente, în care vei naviga, la rândul tău, mai ușor. Pe termen lung, dacă noi toți ne dezvoltăm acest simplu obicei, de a oferi un feedback onest și echilibrat, ne ajutăm unii pe ceilalți să economisim timp, bani și energie la următoarea achiziție.
Recomandare: Dezvoltă o structură proprie, simplă, pentru recenziile pe care le oferi, pentru a fi mai ușor să scrii. Exemplu: impresia generală, puncte forte, puncte slabe, „recomand pentru cei care…” etc.
Pentru mai multe recomandări, idei și noutăți în domeniu, urmărește-ne
blogul.